با ما همراه باشید

سیاست

۸۰ درصد صنعت مازندران در اختیار سرمایه‌گذاران آملی است

منتشر شده

در

آمل خبر (آمل نیوز) – قربانعلی مسافر /بیژن پولادی امروز در نشست روز ملی اصناف با اشاره به ایام عزاداری ماه محرم، اظهار کرد: جامعه بزرگ ایران اسلامی با شور و شعور حسینی از حملات، دسیسه ها و بحران‌های دشمنان مصون می‌ماند و براساس وعده الهی پیروزی در نبرد جبهه حق و باطل از آن جبهه حق است.
وی افزود: در شرایط بحرانی کشور و قرار داشتن در جنگ تحمیلی سوم ۱۷ میلیون مسافر در کلانشهر مازندران با مدیریت جهادی اسکان داده شدند همچنین هیأت دولت نیز از میزبانی مازندران صمیمانه قدردانی کرد.
فرماندار ویژه آمل با بیان اینکه مجموعه صنعت، معدن و تجارت مجموعه بزرگ بوده که نیازمند نگاه ویژه در آمل است، تصریح کرد: آمل با ۴۶ درصد صنعت به عنوان پیشانی و ورودی استان از محور هراز بوده و صنعتگران این شهرستان علاوه بر آمل در شهرهای محمودآباد، سوادکوه، چمستان و دیگر شهرها فعالیت صنعتی، تولیدی و تجاری دارند.
پولادی ادامه داد: با این وجود حدود ۸۰ درصد صنعت مازندران در اختیار سرمایه‌گذاران آملی بوده و این مهم نیازمند توجه بیشتر است.
وی با اشاره به لزوم تعامل و تسهیل‌گری در صنعت و صنف آمل، یادآور شد: باید نگاه تسهیل‌گری در خدمت‌رسانی داشته باشیم نه تصدی‌گری البته در حوزه نظارتی باید قدرتمند وارد شویم.
فرماندار ویژه آمل با اعلام اینکه در جنگ اقتصادی مجموعه صنعت مدیریت ویژه داشته است، خاطرنشان کرد: در روزهای نخست پیروزی انقلاب نیز بازار و صنعت در اولویت بودند تا انقلاب پیروز شد.
وی با اشاره به اینکه بیشترین توجهات در زمان پیروزی انقلاب مربوط به بازار تهران و دیگر شهرها بود، گفت: هم‌اکنون شهرک صنعتی امامزاده عبدالله ۱۲ هزار نیروی کار دارد و باید نگاه ویژه به آن داشته باشیم.
پولادی یادآور شد: آمل یک کفه ترازوی مازندران در صنعت، تولید، گردش مالی و ارزآوری را دارا است و شاید ۳۰ درصد برخی استان‌های کشور به لحاظ وسعت جغرافیایی، ساختار، صنایع، سرمایه‌گذاران، تولید و صنعت به آمل نمی رسد.
وی با بیان اینکه نگاه مان به صنعت و سرمایه‌گذاران در آمل باید استانی و ملی باشد، متذکر شد: صنعتگران برای تسهیلات در گردش و درآمدزایی نقش‌آفرین بوده و باید ما کمک‌حال صنعت باشیم.
فرماندار ویژه آمل گفت: باید دولت تسهیلگر تولید و صنعت بوده و نگاه در حوزه صنعت، بازار و بازرگانی متوازن باشد همچنین با اجرای عدالت اجتماعی باید همه بخش‌ها را با هم ببینیم و در مسیر خدمتگذاری تعامل خوب با دستگاه‌ها و نهادها داشته باشیم.

طرح ساماندهی و چابک‌سازی اصناف و بازار در آمل اجرا شد
سرپرست معاونت برنامه ریزی و سرمایه گذاری اداره کل صمت مازندران در نشست روز ملی اصناف و تودیع و معارفه رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت، با اعلام اینکه ساماندهی بازار و اصناف با چابک‌سازی ۶ اتحادیه در این شهرستان آغاز شده و همچنان ادامه دارد، گفت: ساماندهی لازم در این بین انجام شده است.
مهدی باقریان‌جویباری با بیان اینکه تجربه بسیار خوبی در این شهرستان داشتم که از شهرهای بسیار توانمند در حوزه صنعت، تولید، اشتغال و معدن است، افزود: یک هزار و ۳۴۱ روز در آمل مسئولیت داشته و تمام تلاشم در حوزه‌های صنعت، معدن، تجارت، تشکل ها، انجمنهای صنفی و معدنی این بود تا مجری قانون باشیم.
وی با اعلام اینکه آمل شهری بزرگ است و سعی داشتم قانون‌مندی و انضباط را در آن پیاده کنم تا حقوق عامه بهتر پیاده شود، تصریح کرد: آمل مهمترین شهر در حوزه صنعتی، تجاری و معدنی شمال کشور بوده و از شهرهای شاخص کشور است پس میزان حجم سرمایه‌گذاری در آن بسیار بالا بوده و سرمایه‌گذاران صنعت در این شهرستان پویاتر از قبل هستند.
سرپرست معاونت برنامه ریزی و سرمایه گذاری اداره کل صمت استان مازندران با بیان اینکه آمل در حوزه صنعت و معدن و شرکت‌های تجاری بسیار توانمند است، متذکر شد: مازندران کلان شهری است که آمل در آن بسیار درخشش دارد.
باقریان با اعلام اینکه این روزها باید بسیار بیشتر از گذشته در کنار هم متحد و منسجم باشیم، گفت: روز ملی اصناف و روز صنعت و معدن را در پیش داریم که دهه تولید و تجارت را در کشور به راه انداخته است.
وی با بیان اینکه اصناف قشر زحمتکش و بسیار اثرگذار بوده که بازار و ظرفیت‌های بازار از گذشته زبانزد است، بیان کرد: درحالی که در روزهای نخست انقلاب زمینه‌ساز پیروزی نهضت امام راحل بازار و بازاریان بودند.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *